Blogi

Aksela
Arvopotentiaalin ja pääviestin määrittäminen

Hinta, arvo, markkinointi ja näiden kolmen välinen suhde. Olen pohtinut näitä kolmea liiketoiminnan kannalta merkittävää asiaa paljon viime aikoina. Aloitetaan helpoimmasta eli hinnasta. Hinta määräytyy tarjonnan ja kysynnän risteyskohdassa. Tämä Marshallin malli on varmasti tuttu kaikille kansantaloutieteen tunneilla herellä olleille. Entäpä arvo? Mikä on tuotteen arvo, miten se määräytyy ja mikä on markkinoinnin rooli tässä […]

Lue lisää
Aksela
Tuotteen hinta ja arvo ovat kaksi eri asiaa

Markkinointiviestinnän avulla on mahdollista vaikuttaa tuotteen välinearvoon liiketoiminnan kasvattajana esimerkiksi myynnin määrän lisäämisen tai tuotteen hinnan korottamisen kautta.

Lue lisää
Aksela
Mikä arvo on asiakkaasi tärkein oston ajuri?

Digitaalisen markkinoinnin ja kaupankäynnin lisääntyessä markkinointiviestinnän rooli korostuu entisestään, sillä nettikaupasta ostettaessa kivijalkakaupassa koettu ostokokemus ja siihen liittyvät arvot jäävät puuttumaan.

Lue lisää
Aksela
Markkinointi­viestintä rakentaa tarinoita tuotteesta sekä asiakkaasta

Kun asiakas käy second hand -tuotteita myyvässä myymälässä, ostaa sieltä tuotteen ja kertoo siitä sosiaalisessa mediassa, hän ottaa osaa valtavaan kestävän kehityksen ja kierrätyksen ilmiöön.

Lue lisää
Aksela
Miksi palvelun tuotteistaminen on niin tärkeää?

Konkreettinen listaus palvelun sisällöstä on ensimmäinen askel palvelun tuotteistamisessa.

Lue lisää
  • 1